"min psoriasis syns inte längre"

Min psoriasis syns inte längre

Posted on mars 26, 2012

Vi har snart varit på Valle Marina halva tiden och nu syns det knappt att jag har psoriasis längre. Huden börjar bli väldigt brun och len – jag bli lika förvånad varje gång jag kommer hit hur snabbt den läker. Det är svårt att föreställa sig att det inte var alltför länge sedan som kroppen var täckt av psoriasis.

Det är skönt att komma igång med träningen. Jag styrketränar varje morgon klockan sju, sen är det morgongympa. De dagar det inte varit träning har jag gått en skön promenad in till Arguineguin och tillbaka. Det är helt underbart när det är lagom varmt och inte så mycket folk ute, det blir verkligen en skön start på dagen.

Efter morgonträningen är det dags för stranden. Det verkar som att alla i gruppen läker ut bra. Vi har fått en bra sammanhållning, och det är väldigt trevliga och varma människor. Vi tar hand om varandra.

Elisabeth och jag presenterar filmen "Närhet, relation och kärlek"

Det har även varit föreläsningar med olika teman, bland annat kost, motion och så vår läkare Eva som föreläst om psoriasis. Sen har det visats en film som heter “Närhet, relation och kärlek” som på ett bra sätt visar hur det är att leva med en kronisk sjukdom.

Filmen väckte en del känslor och det verkade som att många kände igen sig. Att få träffas och prata är en viktig del i tiden här på Valle. Jag tror att jag kan säga att vi alla tar vara på tiden på olika sätt och uppskattar våra dagar här nere. Det gör så gott för både huden och självkänslan.

Varma hälsningar
Sara

 

Detta är alltså skrivet utav en som just nu är på Valle Marina på klimatvård. Hela inlägget m.m hittar ni på denna länken : http://psoriasisprat.wordpress.com/2012/03/26/min-psoriasis-syns-inte-langre/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0