Life of a teacher!

Har just lyssnat på en föreläsning om Indien.
Min handledare är typ från eh, ngt land.
Oh hon som hade föreläsningen idag var från indien.
Det var jätteintressant att lyssna på och väldigt inspirerande.
Hon hade gjort en resa tillbaka till sitt barnhem 2007.
Hon var 3 månader när hon kom till Sverige.
Så fick man se massa bilder på skolor, barn, landskap.
MÅSTE-RESA kände jag då :)
.
Så det ska jag göra.
Pratade med fina Kev igår, behövde rensa tankarna.
Det känns mycket bättre nu iallafall.
Det är klart jag ska resa, men man har ju massa OM i bakhuvudet.
Vad händer OM min mamma dör oh jag inte hinner säga hejdå lixom.
Nej men vad händer OM jag blir rånad.
OM jag inte hittar en bostad.
Ja ni fattar! Men so, jag ska va lite modigare.
Man måste ju våga lite i livet också :o
.
Nu har jag som fröken 1.5 timmes rast - toppen!
Har fått låna en dator så fördriver tiden effektivt (;
Har druckit massvis med varm choklad från deras kaffeautomat.
Skitgott, helt asmätt ju >.<
Iallfall, i eftermiddag slutar jag tidigt (halv2).
Då ska jag gå och ta en fika med Filippa oh sen plocka upp Kev.
.
På söndag är mina 3 veckors praktik över.
Då är det tillbaka till tråkiga Vetlanda som gäller.
Skola i typ 500 år innan påsklovet. Sen Kina..
Oh vad härligt!
-
Delar med mig på en bild på mig & Mamma, för jag saknar henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0