Kärlek + psoriasis = ?

"Hej Amanda :) Läste din blogg för ett tag sen och såg att du hade pojkvän. Jag hoppas att det inte är över nu och jag drar upp massa känsligheter. Men iallafall, hur reagerade din pojkvän när du sa att du hade psoriasis, eller berättade det eller hur gick det till? Jag har aldrig haft en (riktig) pojkvän och det känns väldigt jobbigt att inte veta hur den första kommer reagera. Skulle jättegärna vilja fråga en massa, och om du inte har lust att dra upp allt detta och svara på dem här på bloggen får du gärna skicka ett mail istället! Tack :D"

Har skrivit ett inlägg om det här förut, dock 100 år sedan ungefär. Tänkte att jag kan ju gå igenom lite hur mina pojkvänner reagerat. Fick pso när jag var 10 så har ju haft ett antal. Men kan ta upp de som varit liiiite mer seriösa än vissa andra, dvs typ 2-3 månader elr mer typ.


Boyfriend no.1 Undrade vad jag hade på armarna, alltså hade en del på armarna vid den tidpunkten, men inte på magen/ben som jag har idag, det var typ hårbotten oh armar jag hade då. Jag sa att jag inte riktigt visste eksem sa jag ngngång, hormonförändringar en annan xD Visste väl knappt själv vad psoriasis var då faktist :)
Boyfriend no. 2 Sa faktiskt ingenting. Han brydde sig inte om det, det var mest min personlighet oh ja resten som lockade antar jag xD Stormigt värre iallafall.
Boyfriend no.3 Var jag tillsammans med i 2.5 år. Jag berättade det så fort han visade intresse, vi hade träffats lite i kyrkan och sen började vi messa och ja snacka på msn. Jag berättade det på msn och han ställde en del frågor men det kvittade för honom. Han säger än idag att det inte märks, inget man tänker på när man umgås så mkt med en person. Även att jag fått mer och mer under åren så har han inte tagit illa upp :)
Boyfriend no.4- Hade psoriasis själv sedan han var 4 år typ. Vi träffades på ett psoriasisläger faktist, och ja.. Jag tyckte faktist det blev en liten typisk grej för oss. Du vet en del fäster sig vid pojkvännens nacke/hår eller armar vad det nu är, jag fastnade väl vid hans fläckar. Vet att han hade en stor oh en liten fläck, jag kallade dom han och mig - sedda uppifrån. Han hade inga problem med det alls. Vi var tillsammans sammanlagt ett halvår.

Tänkte skriva lite mer sen, eftersom jag börjar med min sketna Naturkunskap! Men HANNA, hang on ! Det finns mer att berätta , höhö..

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack så jättemycket för svar! Känner mig dock lite oerfaren när jag säger att jag aldrig haft ett seriöst förhållande, jag är då 16 år och haft psoriasis sen jag var 2 år.. alltså så länge jag kan minnas. Men nu har jag börjat gymnasiet och det är väl då många brukar hitta någon. Så vi får väl se vad som händer, tack för svar i alla fall :)

2011-09-06 @ 16:11:31
Postat av: Kev

Det är inte så ovanligt att inte haft något seriöst förhållande när man är 16 :)

Det hade nog inte jag heller haft om jag inte träffat Amanda, men oavsett så tycker jag inte du ska tro att det är på grund av psoriasisen, för det har nog ingenting med det att göra. :)

Sen har jag själv märkt att folk på gymnasiet inte bryr sig alls lika mycket vilket är ganska skönt. ^^



VIKTIGT! Om du ska göra något bildspel om pso eller så, så är det jätteviktigt att du kollar igenom dina bilder för du visar dem på storbildsskärm inför hela klassen! ;)

2011-09-06 @ 21:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0