Ang. försäkring, försäkringspengar m.m..

Tjoo, fick en liten fråga här om hur man får ut försäkringspengar för sin psoriasis. :) Tänkte att jag skulle skriva lite om hur JAG hade det. För det första så måste man ju ha en försäkring xD Oh som täcker sånna här sjukdomar. Dvs ngn bra :) Sen Så måste man ha rätt person på försäkringssaken. Först var det en assur tant som hade hand om mig eller så. Hon ba; ne dina försäkringar täcker inte det här & man måste ha diagnosen i 2 år och spara alla kvitton på salvor oh blabla blaaaa.. Iallafall.. Sen nu 2010 så bytte dom bort tanten mot ngn trevlig pärla som ba; Jo men ni har verkligen en bra försäkring så jag förstår inte vrf dom sagt så.. Oh mamma typ va skitledsen för hon hela tiden trott att hon haft en dålig försäkring och att det var hennes fel att jag inte fick ngt för denna sjukdomen som jag ska leva med hela livet typ :) Iallafall, Nu var det löst. Så då ville de ha en kort men utförlig beskrivning av mina besvär på kroppen då :) Så vi skrev exakt alla ställen jag hade psoriasis på , sen stod det att man kunde stärka dessa om man ville. Så vi lånade min älskade vän Emmas systemkamera. Så kom hon hem till mig och fick fota mig .. naked.. ;D Ne men typ .. HAHAH mitt livs mest erotiska ögonblick xD Nej skämt åsido :p Först hade vi skickat in bilder med min digitalkamera men de ville ha bättre bilder, så det var drf vi lånade Emmas :) Iallafall .. Sen så jaha.. Då tyckte de det var bra bilder och så gav de ett besked om att jag skulle få x antal kr för "ärr" dvs mina fläckar på kroppen :) Sen fick vi vänta ngn vecka för att de skulle bedömma min psykiska/mentala upplevelse av psoriasisen då xD Asså hur jag mådde pga av den :) Sedan efter ytterligare ngn vecka så fick vi beskedet om att vi skulle få x antal kr till för det psykiska då :) Sen var det klart. Nu är ju jag under 18. Så min mamma & pappa måste skriva på massa papper så jag får ett förmyndarspärrat konto. Dvs, min mamma och pappa kan inte röra pengarna, för så är det med försäkringspengar tydligen, inte mig emot :D Men jag kan ju inte ta ut ngra pengar för då måste jag fråga min överförmyndare -.- Det är tydligen ngn snubbe på kommunen.. Oh om han beviljar det så får jag ta ut pengar antagligen beroende på vad jag ska ha dom till :) Typ som i "män som hatar kvinnor" om ni sett den filmen ? :D Lisbeth Salandet måste gå till han Bjurman för att få pengar till en data osv. Nu ska jag inte ha pengarna till en data xD Men aa, samma princip. Så även när man "fått" pengarna så "får" man dom lixom inte xD . . Yes har ni frågor så bara fråga på :D

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Amanda! Hoppas allt är bra med dig fast att det är vinter & kallt och eksemet mår väldigt dåligt för oss. Tänkte höra med dig vilket försäkringsbolag du hade när du fick ersättning? :) tänkte testa om det gick att få ersättning för mig också:) alla krämer är så dyra så jag är snart utfattig ! Snälla svara till min mail ! Sköt om dig. Med vänliga hälsningar Emma

2011-03-02 @ 17:52:34
Postat av: Petra

Hejsan. Jag har också psoriasis, fick diagnosen i mitten av januari. Undrar lite saker om de du skrev i inlägget, indrar om du kunde mejla mej så jag kan ställa mina frågor :)

2011-03-27 @ 16:12:50
URL: http://Hejpetra.devote.se
Postat av: emilie

hej hej!! Har kollat runt lite på nätet och vill oxå veta vilken försäkringsbolag du har? jag ringde till folksam, men dom sa att det inte fanns någon sådan försäkring.

2011-05-06 @ 15:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0