Ljus/buckybehandling! :D

"kom också hem från sjukhuset precis! jag ska på ljusbehandling för första gången nu i veckan, och jag måste säga, det är inte billigt att ha psoriasis. 1000 spänn för en flaska kräm! Min läkare frågade om jag ville göra en buckeybehandling, tänker nog göra den och hoppas den funkar. Lycka till! :)"

Jo .. Jag  har också blivit tillfrågad om buckybehandling :) Men valde att tacka nej.. Man får ju bara göra bucky strålningen att par gånger i livet. Oftast ngra gånger i veckan i typ 6-8 veckor eller nått. Ok, har inte kolla upp det men har för mig det är så :) Oh ja.. Det är ju inte superbra strålning. Oh jag tror att min psoriasis i hårbottnen ändå kommer tillbaka även om jag strålar med bucky så.. Kände att njaa.... Men hoppas det funkar för dej & fortsätt gärna läsa & kommentera min blogg. Skriv gärna en uppföljare om hur det gick :D Skulle vara kul att se om det funkar. vilket jag tror det gör men ändå :) Oh nej .. det är INTE billigt xD Tur man får frikort efter en salva eller 2 :p Min lillebror har även svår astma så här hänger vi på apoteket 24/7 :p Ne inte riktigt men vi får ju frikort direkt när vi hämtar ut nått vilket är väldigt smart! :) Men japp. Testa bucky !, tänk bara över det först :)
TAKE CARE :D

Kommentarer
Postat av: Kev

Du kan gärna förklara för oss outbildat folk vad en buckybehandling är. :)

2010-11-07 @ 16:25:58
Postat av: Anonym

buckybehandling kan göra så att du blir "utan" psoriasis i flera veckor... Den gör ju inte att psoriasis försvinner men du kan bli utan symtom i hårbotten ett tag. Många som gör det har haft goda resultat samt så vet de vad de gör på behandlingsanläggningarna...

2010-11-10 @ 07:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0