Kommentar om bucky igen :)

"buckybehandling kan göra så att du blir "utan" psoriasis i flera veckor... Den gör ju inte att psoriasis försvinner men du kan bli utan symtom i hårbotten ett tag. Många som gör det har haft goda resultat samt så vet de vad de gör på behandlingsanläggningarna..."

Ja jo, till en början blir man aldrig "utan" psoriasis. Det är en kronisk sjukdom som man kan lindra mer eller mindre :) Den finns ju i generna .. Så utan den lär man aldrig bli :) Sen ja.. Har träffat ett antal personer som testat bucky som gett goda resultat. Har inte sagt ngt om det :) Tror bara inte det är ngt för mig. Japp de vet vad de gör på behandlingsanläggningarna, MEN du får bara stråla dig typ 3-4 gånger på en livstid. Vrf slösa bort 1 gång och stråla huden för att sedan bli "utan psoriasis i flera veckor" .. Veckor är ingen lång tid.. Dessutom måste man hela tiden smörja med mjukgörnade krämer.. Så det är inte bara att sticka upp o stråla sig lite så försvinner det. Mycket mycket jobb ligger bakom :) Det gäller inte bara buckybehandling. Det gäller all behandling av psoriasis. All behandling kräver tid, energi & uppoffringar. Så är det.. Allt medför biverkningar, salvor ska smörjas på.. Det är ett himla arbete. Och om man tänkt över detta riktigt. & tror att man har den orken & viljan så tkr inte jag att man för en enda sekund ska tveka att genomgå buckybehandling. Detta är ju ett individuellt val. Det är alla metoder? Den salvan som funkar för någon funkar inte för någon annan. :) Jag tror det är likadant med bucky. Och känner man att man verkligen vill genomgå den behnaldingen o lägga ner den tiden så tycker jag verkligen man ska göra det. De flesta jag känner har faktist sagt att de fått bra respons på bukybehandling. MEN notera då att dessa även fått tillbaka psoriasisen i hårbottnen.. Så. Ja du kan ju få mindre psoriasis under en kort tid. Men man kan ju hoppas att den varar längre :) För det finns folk som blivit utan fläckar för att de har haft tid & ork att smörja med salvor bara. Hårbottnen är också ett känsligt & väldigt svåråtkomligt ställe att ha psoriasis på. Speciellt om man har långt hår. Man måste verkligen bena in håret o smörja. Tar sin lilla tid.. Men ja. Buckybehandlingen har haft stora framsteg &hjälpt många, inte på livstid, men oftast under ngra veckor..

Tack för kommentaren :) Skulle vilja uppmuntra fler till att skriva sina åsikter (: & Sen vill jag även uppmuntra alla till att testa olika behandlingar. Det är väldigt individuellt hurvida olika saker funkar på just DIG. Så bara för att jag skriver att ngt inte funkar på/för mig så betyder det inte att det inte funkar på dig heller :) Så ni vet det!

TA HAND OM ER :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0