Fråga från en Anna :)

"Hej :) har inte pratat med någon som har psoriasis, förutom min mamma då. Jag vill bara säga att du är sjukt modig. Jag är 3 år äldre än dig och jag har alltid skämts över min sjukdom, t.ex bytat om på toaletten, gjort undanflykter men endast med dem som jag inte kännt så bra, de andra har vetat om det, har en pojkvän som inte alls bryr sig! men jag har missat saker som att åka till badhuset, stranden m.m. Vilket känns allti tråkigt för jag verkligen ÄLSKAR att bada. Jag har bra självförtroende o tänker ofta skitsamma, jag ser ut så här men sen när man får blickarna så blir det jobbigt o när folk frågar.. Var på stranden idag, det var rätt tufft men börjar bli äldre nu och bryr mig inte lika mycket. Du är ju väldigt öppen med att du har psoriasis, men känner du inte att det är jobbigt bland folk? tack för att du läst."
-
-
Well Frågan är helt enkelt om jag inte tkr det är jobbigt att ha psoriasis bland folk, eller rättare sagt visa psoriasisen för folk. Eller nått åt det håller :D Du säger att jag är väldigt öppen med min psoriasis. Jag har inte alltid varit det. Och är fortfarande inte det in the real life ..
-
-
( Ung med psoriasis förbund har hjälpt mig något oerhört mycket med självförtroendet och tankarna kring psoriasis. Nu är det inte så att vi sitter i en ring och berättar allt som är jobbigt och gråter i varandras famnar utan det kan vara så enkelt som att åka på läger, Skratta tills man storknar och bada tillsammans med andra som har psoriasis. Endel har mycket mycket mer än mig också, så det känns ju bra på ett sätt. Sedan ser man alla som badar och solar och har roligt då blir man lixom helt lycklig. Det känns så bra att man inte är ensam! )
-
-
-
När man träffar någon ny vän typ o den frågar vad det är för utslag så är det klart att pulsen stiger lite. Men ändå känns det som det är min uppgift lixom. Jag vill ju att dom ska veta vad det är, Så det är bara att snacka :D Hade en kompis som jag känt i över 3 år som undrade vad psoriasis verkligen var. Henne känner jag så väl så det var bara att snacka på. Ofta nör man börjar prata så undrar folk mer o mer. Jag har ju sommarjobbat på ett dagis som alla säkert vet xD Där undrade barnen heeeeela tiden, när man sa var det var så hade de 20000 00  frågor till ! Men barn lär sig mer än vad man tror och kommer säkert snappa upp vad jag sagt om sjukdomen.
-
-
Den ända gången jag nu förtiden tycker det är jobbigt är på stranden. Var och badade igår med massa vänner. Så måste man typ gå ut på en aslång brygga för att komma ut en bit. Seriöst det är ingen pluttebrygga på typ 2 meter utan aa... längre xD Och då brukar folk parkera sig där. Så där sitter massa snygga killar o sånt :P Nejmen nu ska va inte vara sånna. Men faktist , Oh då blir man ju lite ... osäker för jag har ju lite fläckar på magen. Oh om de inte vet vad det är så är man ju rädd att de blir typ rädda xD Eller typ undviker mig :) Nu ärre ingen som gör det för jag är så himla trevlig & social så ... :D Nejmen jag skäms nog aldrig direkt om det inte är strand-situationen tror jag inte :) Himla trevlig fråga (: Men en annan faktor som gör mig osäker på stranden är inte bara psoriasisen. Jag tycker själv att jag är typ lite , tjock xD Så det är också en orsak till att jag blir ännu mer osäker. Faktist tror jag den tanken tar över mer än psoriasisen :)
-
-
3 veckor & 3 dagar kvar tills sommarlägret..
-
Jag saknar Oscar the man (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0