Frågor och svar:

Jag har fått en del frågor oh så som jag tänkte skriva här så jag inte behöver svara på samma frågor hela tiden utan att ni kan läsa dom :) Men det är jättekul och jättebra att så många frågar och påpekar saker med min blogg ! :D

Fråga från Maria:
Vad är psoriasis egentligen?

Svar: Jo jag kanske inte varit så tydlig med det ? Men psoriasis är iallafall en systemsjukdom som sätter sig i huden och/eller i lederna. Det är typ 250-300 000 i Sverige som lever med Psoriasis och typ 125 miljoner i hela världen! så den  är ganska vanlig. Förut trodde man bara att psoriasis var en hudsjukldom mn de har visat sig att det är mycket mer än så. Det kan finnas en koppling mellan psoriasis och tarm- led- och magbesvär. :) Coolt va? xD Psoriasis är egentligen små eller stora röda fläckar täckta av typ vitt "mjäll" fast det är inte mjäll utan hud. Det blir så eftersom alla typ ömsar hud hela tidn, och vanliga människor gör de typ ganska sällan. Men vi gör det mycket oftare, därför blir det för mkt hud på vissa ställen - fläckarna. Ungefär så är min förklaring av det hela :D xD Man kan fördjupa sig lite mer på psoriasisforbundet.se :)

Sen funderar jag på att ha en "Olika-former-av-psoriasis-vecka" här på bloggen, och varje dag fördjupa mig i en form av psoriasis. Vad tror ni om det ? Kul att så många gillar min blogg!

Take care, Kram Amanda ! :D

Kommentarer
Postat av: simone

Det är verkligen jobbigt det :/

2010-04-09 @ 18:56:52
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0