Psoriasis + kärlek ?



Det här är jag & min pojk , Vi har varit tillsammans i lite mer än 1.5 år (: Vi ska såklart inte skaffa barn än men när man blir vuxen vill man väl det, eller ? Fast borde man skaffa ett barn om man har psoriasis? Risken finns ju att ungen får det eftersom psoriasis är ärftligt.. Vill man utsätta sitt barn för den risken? ..
Om jag nu skulle få ett barn skulle risken vara 50 % att ungen fick det också.. Oh om båda föräldrarna har psoriasis är risken 80 % .. Dumt.. Hur ska man göra? Är det bättre att adoptera? Ja det kan man undra.. Själv skulle jag nog inte backa, Man ska trots allt försöka leva ett så normalt liv som möjligt trots sin sjukdom eller hur ? :) Så jag skulle nog eller aa jag ska nog skaffa ungar när jag blir stor ändå.. men det är ju olika..

Vad tycker ni?
Skaffa barn eller inte ?
Varför? (:

Kommentarer
Postat av: kajza

Psoriasis brukar hoppa över en generation, väldigt sällan det går från vuxen till ens barn. Jag har det själv, därför jag vet det.

Dock är alla gammlingar i min familj döda varit sedan jag var liten så vet inte vem jag har fått det ifrån.

2010-03-01 @ 21:29:24
URL: http://www.metrobloggen.se/kajza

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0