Livsstil - psoriasis !

Det är väldigt viktigt att ta hand om sig när man har psoriasis,
käka bra mat, helst inte dricka alkohol, inte stressa! , Motionera mycket!
Detta är såklart viktigt för alla människor, men speciellt de som lider av psoriasis/artrit.
Sjukdommen bryter ofta ut i samband med infektioner, stress & livskriser.
Rökning, övervikt eller missbruk är absolut inte bra!
Det kan påverka sjukdommens förlopp enormt!
Är det någon som har några frågor?
Är det något du vill veta mer om?
Kommentera så ska jag svara så gott jag kan! :D
Kram!

Kommentarer
Postat av: Carola

Hej.

Jag är en orolig mamma som misstänker att min son på 15 ½ har den droppformade sorten a psoriasis...

Varför? Jo min pappa Altså morfar till pojken hade en väldigt svår psoriasis och Jag vet att det är en ärftlig sjukdom...Utslagen sitter på armar och ben i första hand...Jag som hade min pappa nära inpå vet ju att det inte är en katastrof att råka ut för detta även om det kan vara hämmande..Men hur förklara det för en tonårs grabb som tycker att livet går under???

Skulle vilja att han läste din blogg och Psorisis ung men han vägrar! Ska ta kontakt med läkare imorgon men vet ju att det kan ta tid innan diagnosen ställs....

Har du några förslag på vad jag kan göra för att öka hans förståelse nu när han själv varit ute på Youtube och tittat på skräckbilkder:)

Med varma Hälsningar Carola

2010-01-03 @ 11:06:17
Postat av: Carola

2010-01-03 @ 11:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0