Frågor.. & svar!

Jag fick frågan skickad till min mejl;
Smittar psoriasis? Om inte varför har så många det då?
Svar:
Nej psoriasis smittar INTE! :) Det är en ärftlig sjukdom som man kan utbryta om man t.ex. Stressar eller har en tuff förkylning m.m.. Varför så många har det är väl för att det är ärftligt och i dagens samhälle finns det så mycket som gör att psoriasis kan utbryta lättare. Man kan dock få det utan att det finns i släkten, har jag hört? Men det är bara några få % som drabbas så. Jag vet inte om det stämmer men jag känner en med psoriasis som inte har det i släkten, eller så kan de ju vara så att han har de i släkten, men så långt bak att ingen kommer ihåg det, inte vet jag :)

MEN DET SMITTAR INTE! :)

fråga på! :)
Utan frågor så försvinner bloggen..

Kram Amanda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0