Du är aldrig ensam!

Man hör hela tiden att fler än jag lider av psoriasis,
Men man slutar tillslut att lyssna eftersom, man inte får bevis på det..
Så var det för mig iallafall.. Jag kände ingen annan med psoriasis,
Förutom min farmors bror, som jag antagligen ärvt denna plågan av.. (:
Man blir lätt svag, Man kan må dåligt av sjukdommen och ta ut ilskan på andra personer.
Man kan bli arg för minsta lilla, typ att lillebror inte fällt ner toalettsitsen efter sig , Haha :)
Nejmen ni fattar, man mår väldigt psykist dåligt.
MEN DU ÄR INTE ENSAM! :D JAG LOVAR !!
Jag upptäckte detta år 2008, då åkte jag på mitt första sommarläger med Ung med psoriasis. Det var det roligaste jag någonsin gjort! Man badar med folk som klär av sig i badbyxor och som har dubbelt så stora fläckar som jag själv, Man upplever en sådan gemenskap så det är svårt att sätta ord på det! :) Allt känns så.. Normalt? Man äter mat tillsammans i en matsal, och ser fläckar på kompisens armbågar, men de är inget att skämmas för! Jag rekomenderar verkligen psoriasisförbundets sommarläger! Juste, vet alla vad psoriasisförbundet är? Njaa, läs:

Om psoriasisförbundet

"Psoriasisförbundet är en intresseorganisation för människor med psoriasis och psoriasisartrit. Förbundet grundades 1963 av en grupp psoriasissjuka som ville förbättra behandlingsmöjligheterna och få igång forskning om orsakerna till sjukdomen.

Psoriasisförbundet har ett övergripande mål, att alla med psoriasis och psoriasisartrit ska kunna leva ett bra liv. Därför arbetar vi för ökad satsning på forskning, för bättre vård och behandling och för att skapa kännedom om och förståelse för hur det är att leva med sjukdomen. Arbetet bedrivs bl a genom opinionsbildning och informations- och utbildningsinsatser.

Psoriasisförbundet har ca 19 000 medlemmar. Förbundet har föreningar i hela landet, fördelade i 21 regions- och länsavdelningar och drygt 80 lokalavdelningar"

Mer info finns på: www.psoriasisforbundet.se

Ta hand om er! Oh låt ingen trycka ner er, res dej upp! Va stolt för den du är :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0